پرهام پرهام ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 2 روز سن داره

پرهام مهربونم

پسرک من کلی کار خوب می کنه

1394/1/26 8:12
نویسنده : فریده
1,725 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها خیلی از خودم راضی هستم ، حالا دلیلش چی هست ؟؟

 

از اول سال تصمیم گرفتم یه سری از کارها رو توی برنامه روزانه ام قرار بدم و خودم رو مقید کنم که همیشه انجامش بدم .

 

حالا این برنامه ها چی هست ؟؟

 

یکی اینکه هر روز  پرهام بعد از اینکه شامش رو خورد حتماً حتماً بهش شیر می دم

که حالا شیر رو به صورت ساده ، شیر و خرمای میکس شده ، شیر و موز یا شیر و تخم مرغ هست .

 

 

دیگه اینکه حتماً هر شب براش مسواک می زنم ، اول خودش مسواک می کنه و بعد من خیلی تمیز تر براش مسواک می کنم  ،خدا رو شکر هیچ مقاومتی نمی کنه و راحت اجازه می ده تا براش  مسواک کنم. البته جدیداً آقا پسر تنبل شده و همون اول می ده به خودم و می گه برام مسواک کن .

 

 

شورت و شلوارش رو الزاماً باید خودش بپوشه و من دیگه کمکش نمی کنم . هنوز نمیتونه لباسش رو عوض کنه . مگه اینکه پیراهن دکمه دار باشه.

 

چهارم اینکه شبا تو تخت خودش می خوابه ، هر چند با دردسر ولی الزاماً باید توی تخت و اتاق خودش باشه .

اوایل خیل مشکل داشتیم مجبور می شدیم خودمون هم توی اتاقش بخوابیم تا به اتاق و تخت خودش عادت کنه  ، اکثر شبا باید می موندیم توی اتاقش و تختش رو تکان می دادیم . ولی الان خیلی بهتر شده و اگه بهش بگم : مامان من خوابم می آید ،  خودت بخواب .

هیییییییییییییییییی قبول می کنه .

 

 

 

مسئله بعدی دستشویی رفتنش هست ، زمانهایی که جیش کرده رو می تونه خودش رو بشوره ولی دستشویی بزرگ رو نععععععع .

توی این مسئله می شه گفت پیشرفتی نداشتم ، اصلاً انگار با دستشویی مشکل داره که دوست داره سریع بلند بشه .

 

دوست داشتم غذا خوردن هم به خودش محول کنم ولی تا حالا که موفق نشدم ، اگه بچه خوش خوراکی بود و مطمئن بودم که خوب و قشنگ غذا می خوره این کار رو حتماً انجام می دادم  ، ولی ...

 

پسرم

 

یه مدت می زارم کارهایی که فعلاً داره انجام می ده رو عادت کنه و بعد می رم سراغ این دوتا عمل . امیدوارم بتونم موفق بشم.

 

خداوندا پسرم رو به خودت می سپارم

پسندها (6)

نظرات (26)

عروسک پرنده تینکربل
7 اردیبهشت 94 11:30
عروسک پرنده تینکربل عروسک و فرشته پرنده کنترلی کودک شما با طراحی فوق العاده زیبا ، ظریف و دوست داشتنی با استفاده از حرکت دست این اسباب بازی را در هوا کنترل کنید قيمت : 39900 تومان اطلاعات بیشتر و سفارش کالا http://forosh.biz/Detail.aspx?q=fun8617&s=58488
مامان زهرا
7 اردیبهشت 94 13:13
وای چه پسر گلی که کلی کار خوب انجام میده و چه مامان خوب و مهربونی که این کارای خوبو به پرهام جون یاد یاد داده یعنی میشه یه روز مهدی هم اینکارارو یاد بگیره شیر خوردنو که فک نمیکنم یاد بگیره چون مطلقا شیر نمیخوره چه ساده چه طعم داربه هر حال فریده جون بهت تبریک میگم موفق شدی
فریده
پاسخ
مرسی گلم ، ممنونم هر طور شده بهش شیر بده ، خیلی خوبه ، حالا اگه شیر نمی خوره ماست یا کشک واسش جایگزین کن . مهدی کوچولو هنوز واسه اینکه به تنهایی کاری انجام بده خیلی کوچکیه در کنار اینکه مامان مهربونش خیلی هواشو داره .
عشق یعنی...
7 اردیبهشت 94 13:20
من موندم پس تو براش چه کار می کنی ؟ همه ی کارها رو که خودش انجام میده ؟ اصلا خجالت نکشی ها می خوای شام و نهارتم خاضر کنه؟ یا اصلا از همین الان بفرستش سربازی؟ بعد میگه بچه مقاومت نمیکنه و من براش مسواک میزنم . خوب خسته میشه دیگه حرص ات در اومد؟؟؟؟؟
فریده
پاسخ
تاره بعضی وقتا بهش می گم مامان از تو یخچال برام آب بیار . برو موبایلم رو پیدا کن ، باباش بهش می گه برو جورابم رو بیار ، کفشم رو بیار . خدایی حالا که دارم فکر می کنم خیلی ازش کار می کشیماااااااا. راجع به ناهار و شام هم که ما کلاً شام نمی خوریم رژیم هستیم ناهار هم منزل مامان جون می خوریم.
عشق یعنی...
7 اردیبهشت 94 13:22
خوب حالا از شوخی گذشته واقعا دست ات درد نکنه. خیلی سخته که ادم بخواد یه سری کارها رو به بچه یاد بده اما قسمت خوبش اینه که سریع یاد بگیره و دیگه کلیییییییییییی لذت میبری و راحت میشی. در موردد دستشویی هم خیلی از بچه ها رو دیدم مشکل دارن . حتی بخاطر اینکه نرن خودشون به تنهایی خودشون و ساعت ها نگاه میدارن و که بعدا مشکل ساز میشه که امیدوارم پرهام جون این مشکل و نداشته باسه
فریده
پاسخ
همچون نوشتی انگار تا حالا دوجین بچه بزرگ کرده . شما فعلاً تلاش کن بتونی کیک درست کنی . بعدم به من چی داماد خودته ،
مامان فهیمه
7 اردیبهشت 94 16:58
سلام فریده جون دلمون تنگ شده بود.آفرین به تو مامان خوب که با این همه مشغله کاری کارهای مربوط به پرهامم ذره بینانه انجام میدیانشالا واسه اون دو موردم موفق میشی
فریده
پاسخ
ممنونم عزیزم خیلی کم پیدا شدی ، هنوز درگیر از پوشک گرفتن علی جون هستی ؟؟؟ واااااااااااااااای بچه داری خیلی سخته و خیلی شیییییییرین
ĸoѕαr
7 اردیبهشت 94 18:54
افرین به پرهام کهربونم که مسواک میزنه!!!!
فریده
پاسخ
مرسی گلم
مامان ِ یسنا
7 اردیبهشت 94 23:00
سلام دوست خوبم خسته نباشی واقعا با اینهمه برنامه های خوب یسناهم با مسواک و شیر کنار اومده اما با تنها خوابیدن نه در مورد شستن بعد دستشویی خیلی حساسم و حالا حالاها خودم میشورمش
فریده
پاسخ
سلام دوست من مرسی گلم ، بالاخره باید از یه جایی شروع می کردم . منم اوایل با خوابیدنش مشکل داشتم هنوزم هم بعضی شبا می خواد تو تخت ما بخوابه . خیلی دوست دارم مشکل دستشویی رفتنش هم حل بشه و خیالم راحت بشه
مامان ِ یسنا
7 اردیبهشت 94 23:01
خصوصی
فریده
پاسخ
مامان یسنا
9 اردیبهشت 94 9:01
سلام دوست خوبم ممنون بابت خصوصی
فریده
پاسخ
خواهش می کنم دوست من
مامان یسنا
9 اردیبهشت 94 9:01
خصوصی داری دوستم
فریده
پاسخ
عشق یعنی...
9 اردیبهشت 94 10:02
یعنی نظرات من به دست ات نرسیده ؟؟؟؟؟
فریده
پاسخ
سلام عکیم ، احوال شما؟؟؟؟
مامان ِ یسنا
9 اردیبهشت 94 11:51
خصوصی
فریده
پاسخ
مامان
10 اردیبهشت 94 13:02
به به چه پسر ماهی. چه مامان خوبی. همیشه موفق باشید توی برنامه ریزی هاتون. فریده جون تخم مرغ خام با شیر به پرهام میدید؟ اگه میتونی تخم مرغ خام ، با شیر که به پرهام جون میدی رو حذف کن.بخاطر بیماریهایی که تخم مرغ خام بوجود میاره. البته ببخشید که گفتم ها.دلگیر نشی ازم. بووووووس
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم چرا ناراحت بشم ، ممنون از راهنمایی ات . تخم مرغ رو آب پز می کنم و بعد زده اش رو تو شیر حل می کنم . خوشحال می شم اگه چیزی به ذهن ات آمد بهم بگی .
مامان فهیمه
11 اردیبهشت 94 17:00
آره والا فریده جووووووون تو بگووووووو کی تمام میشه این روزا .خیلی عصبی شدم.پوستم داغووووون شده پرهام پوشک گیریش راحت بوووود
فریده
پاسخ
نگو خواهر که به نظرم بدترین مرحله زندگی پرهام همین مرحله بود. من از ترس پوشک گیری حتی فکر بچه دوم هم نمی کنم . خدا بهت صبر بده
♥ایدا♥
11 اردیبهشت 94 23:34
سلام کوچلوتون خیلی ناز و شیرینه خدا حفظش کنه خوش حال میشم به من سربزنید اپم با کلی اتفاق های خیر
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم حتماً می آم.
مهسا
12 اردیبهشت 94 1:18
به به فریده جون.. چقدر خوب.... عالیه چقدر خوب داری اموزش می دی... یادم بشه در اینده از تجربیاتت استفاده کنم... خیلی خوبه .. عالی ی ی...
فریده
پاسخ
وااااااااااااای مرسی حس خوبی بهم دست داد . شما نی نی دار بشو ، من خودم در بست در اختیارت هستم.
مهسا
13 اردیبهشت 94 16:40
شما اول دعا کن کارام رو برا بشه... این دانشگاهم مشخص بشه.. بعدش نی نی دار بشیم. اون وقت حسابی از تجربیاتت استفاده خواهم کرد.
فریده
پاسخ
ایشالله که بهترین ها تو زندگی اتفاق می افته . واااااااااای فکر کردن به نی نی شما باعث شادی ام می شه .
مامانی کسرا
13 اردیبهشت 94 18:36
امیدوارم موفق باشی حتما به زودی پرهام از پس کاراش برمیاد و مستقل میشه
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، خیلی دوست دارم پرهام مستقل بشه.
مامان فرح
14 اردیبهشت 94 23:22
سلام عزیزم وب خوبی دارید،انشالله خدا گل پسرتونو واستون نگه داره،به وب ماهم یر بزنید خوشحال میشیم عزیرم
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، حتما می آم
بابا و مامان
17 اردیبهشت 94 16:11
افرین به مامان گل و مهربون وافرین به پسر باهوش و زرنگش که کارهای مامان جونش و مو به مواجرا می کنه
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم
بابا و مامان
17 اردیبهشت 94 16:13
فریده
پاسخ
مامان فهیمه
19 اردیبهشت 94 16:18
فریده جونم خصوصی
فریده
پاسخ
مرسی از راهنمایی ات
♥مامان مهدیس♥
20 اردیبهشت 94 12:00
وای عزیزم خیلی نازی ...پیش منم بیا
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، حتما
عشق یعنی...
20 اردیبهشت 94 16:50
سلام فریده جون از روزی که تو رفتی مشهد بلاگفا با کلی عذرخواهی و غلط کردم اعلام کرده که تا اخر اردیبهشت قطع میباشد و من به نظراتم دسترسی ندارم
فریده
پاسخ
من گفتم شاید سیل تو رو برده . منو بگو که کلی منتظرت بودم تا پسرم رو بهت بدم همون جا بزرگش کنی. آره متوجه شدم آخه منم نمی تونم قسمت نظرات شما رو باز کنم. اگه تونستی زودتر پست جدید بذار
عشق یعنی...
21 اردیبهشت 94 11:14
پس برگشتی ؟ خوش گذشت ؟ اصلا نمیشه وارد بلاگفا شد تا اخر اردیبهشت
فریده
پاسخ
آره سفرمون سه روزه بود، چقدر بد . تا آخر اردیبهشت که خیلی زیاده ، دلم واست تنگ می شه
مادر بزرگ
27 اردیبهشت 94 8:00
سلام عزیزم لینگ شدید
فریده
پاسخ
مرسی ، منم شما رو لینک می کنم