پرهام پرهام ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 1 روز سن داره

پرهام مهربونم

سلامی چو بوی خوش آشنایی

1394/11/26 14:01
نویسنده : فریده
600 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ، سلام ، صد تا سلام

 

چقدر دلم واسه نوشتن توی وبلاگ پرهام تنگ شده بود ، بیشتر از سه  ماه می شه که اینجا چیزی ننوشتم .

 

و حالا بنویسم از سالهای دور از خانه :

 

نمی دونم پسر من ضعیفه یا کلاً مدل مهد کودک ها اینطوره که بچه ها سریع مریض میشن .

 

توی این مدت پرهام مرتب مریض می شد و سریع هم گوشش عفونت می کرد تا دلتون بخواد آنتی بیوتیک مصرف کرد .

 

هر وقت می بردمش دکتر می گفت گوشش عفونت کرده بهش آموکسی کلاو بده و هفته دیگه بیارش تا دومرتبه چک کنم ،

هفته بعد می بردم می گفت گوشش هنوز التهاب داره و باید آنتی بیوتیک بخوره و بهش شربت زیتروماکس رو می داد ، شاید پنچ دوره آنتی بیوتیک های قوی خورد .

 

تا اینکه بردمش پیش متخصص گوش و بهم گفت گوش سمت راست هیچ مشکلی نداره ولی  داخل گوش سمت چپ  مایع جمع شده که اگه این مایع جمع نشه روی شنوایی تاثیر می زاره .

و توصیه کرد که فعلاً سه هفته نبرمش  مهد و بهش قرص زادیتن  و یه قطره بینی ناسونکس  داد  و قرار شد بعد از سه هفته دیگه ببرمش ،

 

خدا رو صد هزار مرتبه  شکر دومرتبه که دکتر معاینه کرد گفت که مشکلی نداره .

 

این از مریض شدن پرهام .

 

 حالا بریم سراغ مهد کودک

از آموزشهای  مهد راضی بودم تا اینکه مدیر مهد گفت پسرتون شعر نمی خونه و این ما رو نگران کرده ، و باید ازش تست هوش بگیریم و با مشاور در این مورد صحبت کنید،  ما هم اعصابمون خرد که آخه چرااااااااااااااااااا ، آخه چرا پسر ما شعر نمی خونه .

 

نکنه ........

 

بی نهایت نگرانش بودم مخصوصاً که مدیر مهد حسابی ما رو ترسوند.

 

تست هوش رو ازش گرفتن و من جواب تست رو ندیدم تا زمانی که با مشاور مهد جلسه داشتیم .

 

توی برگه ای که  جواب تست را داخلش نوشته بودن این چیزا به چشم می خورد .

 

پرهام به رنگ زرد گفته ، رنگ خورشید

پرهام به تولد گفته ، تبلد.

به پای او  گفته ، پاشش

حیوانات ساده مثل مرغ  و خروس رو نتونسته تشخیص بده .

 

بالاخره به ما گفته شد که پرهام  از نظر هوش ریاضی و هوش عملی خیلی عالیه در حد یه بچه تیزهوش ولی ارتباط کلامی ضعیف .

 

از جواب تست خیلی خنده ام گرفته بود و برام مسخره بود که این واسشون یه عیب باشه که بچه چهار سال و نیمه به تولد بگه تبلد .

 

جالب اینجاست که کنار خانه مامانم یکی از همسایه ها مرغ و خروس داره و پرهام همیشه می رفت و اونها رو نگاه می کرد  چطور ممکنه اسم اونا رو بلد نباشه، چطور خودم که می پرسم بلده . از طرف دیگه اینا وظیفه مهد هست که بهش آموزش بدن.

 

به قول محمد اول اینکه چرا هیچکدام از نقاط مثبت پرهام رو ندیدن و فقط ضعف هاش رو گنده کردن و دوم اینکه پرهام شاید به خاطر مشکل گوش که داشته در ارتباط کلامی خودش رو ضعیف نشان داده .

 

تا اینکه با مامان یکی از بچه های دیگه مهد در این مورد صحبت کردم ، به نگرانی ام خندید و گفت اینا حربه مهد کودک هست تا به تو بگن ما خیلی توجه داریم و اگه کوتاهی وجود داره از طرف خودتونه.

 

ما هم شروع کردیم باهاش شعر کار کردن ، شعر ای ایران رو باید روز جشن بخونن همین که گفتم ای ایران ای مرز پرگوهر دیدم پرهام تا آخر شعر رو بدون هیچ مشکلی خوند.

 

فقط بعضی از کلمات رو اشتباه تلفظ می کرد مثلاً به جای فدای خاک پای میهنم می گه فغای خاک پاک میهنم .

 

حالا این روزها بیشتر باهاش حرف می زنیم و بیشتر ازش می خواهیم توضیح بده تا ارتباط کلامی اش بهتر بشه .

 

اینم گوشه ای از درگیری های ذهنی این چند وقت یه مامان بی تجربه پرادعا .

 

پسندها (2)

نظرات (5)

مامان یاسمن و محمد پارسا
12 اسفند 94 1:15
سلام عزیزم الاهی پارسا هم همش تو مهد مریض میشه از اسفند به اون ور دیگه نمی زارم بره ایشالاه پرهام جون همیشه سالم و سلامت باشه
فریده
پاسخ
آره مهد ها چون همه جور بچه می آد چه سالم چه مریض محیط اش آلوده است . خوب می کنی پارسا رو نمی زاری ولی من چاره ای ندارم .
مامان یاسمن و محمد پارسا
12 اسفند 94 1:16
سللام عزیزم ممنونم که پیشمون می اومدید
فریده
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم ، ببوس دو تا نوگل خوشکل و دوست داشتنی ات رو .
سوری
14 اسفند 94 23:27
سلام فریده خانم اصلا نگران نباشید به پسر من هم یک اینطور چیز هایی میگفتند ولی هیچکدوم درست نیود .ولی باهاش کار کنید ارتباط خیلی مهم هست.
فریده
پاسخ
ممنون سوری جان ، حق با شما هست . دوست داشتم می آمدم به وبلاگت ولی آدرس نگذاشته بودی
مامان فهیمه
17 اسفند 94 1:24
به به خانوم بالاخره آپ شدی.فریده جون علی هم با وجود اینکه مهد نمیره ولی گوشش درد میگیره یعتی خودش میگه.وقتی عطسه میکنه یا خمیازه میکشه گاهی اوقات میگه آخ گوشم.یه دفعه هم بردیمش دکتر متخصص گوش و حلق بینی تست شنوایی گرفت و اونم گفت مایع پشت یکی از گوشش جمع شده و دارو داد و بعد دیگه نگفت که بیاین ما هم نرفتیم حالا دوباره جدیدا میگه گوشم درد میکنه.پرهام و پیش کدوم دکتر بردی ادرسم لطف کن عزیزم و امان از این تست هوش های مسخره .به نظر من هر مادری از استعداد ها و توانایی های و ضعف های بچش بهتر از هر روانشناس و تست هوشی خبر داره و خوب میدونه که دا ه چیکار میکنه .این دوره زمونه همه مامانا حواسشون به همه چیز هست عزیزم.اصلا هم مامان بی تجربه نیستی. پرهام جونمم عااااالیواااالا اینا آخه چه ایرادایی هس که از بچه میگیرن
فریده
پاسخ
فهیمه جان اصلاً از این مساله به راحتی نگذر ، از قرار معلوم مایع پشت گوش به پرده گوش آسیب می زنه ، این دکتره که من رفتم عالی بود ، همون جا دستگاه داره و داخل گوش و بینی رو نگاه می کنه و می گه چه مشکلی داره و باید چیکار کنی ، خیلی هم دکتر مهربونی هست . خانم دکتر یلدا ایزدپرست ، فوق تخصص بیماریهای گوش هست ، شماره تماس 32284027ساختمان 2000 هم می شینه.میدان دانشجو ، اول ساحلی غربی