پرهام پرهام ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 27 روز سن داره

پرهام مهربونم

اولین استخر رفتن پرهام

1393/3/12 9:04
نویسنده : فریده
695 بازدید
اشتراک گذاری

اداره ما یه سری کلاس واسه ایام تعطیلات بچه ها گذاشته یکی از این کلاسها آموزش شنا است . با خودم فکر کردم که پرهام رو بفرستم آموزش شنا ، البته هدف من واقعاً یاد گرفتن شنا نیست توی ذهنم بود که بیشتر توی مکان های عمومی قرار بگیره و ارتباط اجتماعی اش بیشتر بشه  .

با کارشناس ورزشی اداره صحبت کردم ، آقای لوافی گفت به خاطر سنش بهتره که با مربی شنای اداره  صحبت کنم روز پنچ شنبه (8/3/93) با آقای لوافی رفتیم  و مربی شنا ، پرهام رو دید ، اولین حرفی که بهم زد این بود که خیلی کوچیکه ، بعد هم گفت پرهام حرف گوش می کنه ، بهش گفتم حرف من رو گوش نمی کنه ولی حالا شاید حرف شما رو گوش کنه .

ازش پرسیدم بهترین سن واسه آموزش شنا چه سنی هست ؟

بهم توضیح داد که بچه های 7 ساله خیلی سریع شنا کردن رو یاد می گیرند شاید در مدت 3 ماه شنا رو یاد بگیرند ،

ولی یه بچه 4 ساله در مدت یکسال و نیم یاد می گیره ولی زمانی که پنج سال و نیمه هست شنا کردن رو بلد شده و  از اون بچه 7 ساله،  یک سال و نیم جلوتره ، و این برای اینکه بتونه حرفه ای کار کنه خیلی خوبه

و بهم گفت فعلاً پرهام با باباش بیاد و توی استخر راه بره و بازی کنه تا علاقه مند بشه .

روز یکشنبه (11/3/93)اول روزی بود که قرار بود کلاس شنا تشکیل بشه  ، صبح رفتم و برای پرهام مایو ، عینک شنا و بازوبند خریدم . و مثل همیشه که خرید می کنم ، کلی غصه خوردم که مردم با این همه هزینه های بالا واقعاً چطوری زندگی می کنن؟

عصر ساعت 6:30 دقیقه کلاس شروع می شد  محمد با تاکسی تلفتی آمد دنبال پرهام  ، آخه ماشین خراب شده بود و تعمیرگاه بود .

محمد تعریف کرد که رفتن استخر و با پرهام کلی بازی کردند، بچه هایی که اونجا بودند همه بزرگتر از پرهام بودند و محمد کلاً با پرهام بازی کرده بود. و حسابی بهش خوش گذشته بوده .

دیدید وقتی می رید استخر برگشتنه دیگه انرژی ندارید ولی این در مورد پسر ما صدق نکرد . از وقتی برگشت از سر و کول ما بالا رفت و اذیت کرد . انرژی اش هزار برابر شده بود و بالاخره ساعت 12:30 شب بود که خوابید .

 

پسندها (4)

نظرات (15)

عشق یعنی
20 خرداد 93 9:22
خخخخخخخخخخ اولین استخر رفتن مباااااااارک . این شاله استخر های بعدی. این شاله سالگرد استخرت عزیزم. این شاله این دفعه تو درییا نه تو اقیانوس شنا کنی و بعد بیای و حسابی از خجالت مامان فریده در بیای
فریده
پاسخ
یه داماد خنگ گیرت آمده خودت نمی دونی ، اگه بچه منه که توی حوض هم نمی تونه شنا کنه ، چه برسه به اقیانوس .
عشق یعنی
20 خرداد 93 9:22
فریده جون وبلاگ کسرا برام باز نمیشه . چرا آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فریده
پاسخ
آره واسه منم باز نمی شه ، منم خیلی نگرانم ، فکر کنم یا هک شده یا اینکه سودابه جون دستکاری اش کرده خراب شده که اونم بعید می دونم .
مامان یاسمن و محمد پارسا
20 خرداد 93 9:30
سلام من مطمئنم این شیطون بلا حتما زود زود یاد می گیره فدای نازی پسر
فریده
پاسخ
ممنون از دلداری ات ، ما هم با امید زنده ایم.
بابا و مامان
20 خرداد 93 9:32
ماشالاه به انرژی و توانایت عزیزم
فریده
پاسخ
مرسی مامان جون
مامان
20 خرداد 93 14:22
آفرین به پرهام عزیزم.انشاالله شناگر قابلی میشه.مامانی رمز جدید وب رو خصوصی براتون میگذارم...
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم، ممنون بابت رمز
عشق یعنی
20 خرداد 93 20:31
ببین یه بار به دامادم گفتی دهاتی یه این بارم گفتی خنگ ... دیگه کم کم خونم داره به جوووووووووش میاااااااااد
فریده
پاسخ
بَده که می خوام با چشم باز جنس انتخاب کنی ، ما الکی تعریف نمی کنیم ، همین که هست . البته عروس و داماد به پای هم می آن.
عشق یعنی
21 خرداد 93 8:40
خخخخخخخخخخخخخخخخخ اینو خوب اومدی . عروس و داماد به پای هم میان. فریده جون دو شبه دارمخواب می بینم بچه به دنیا اوردم تازه بچم دختره . خخخخخخخخ فکککککککککر کن . من چه قدر جو گیرم .
فریده
پاسخ
خوب زودتر عروسی کنید ، عروسم عجله داره ، تازه حواست به اختلاف سنی بین شون هم باشه ، یه کار دیگه هم می تونید بکنید ، اول بچه دار شید بعد عروسی خودتون و دخترتون رو با هم برگزار کنید ،
عشق یعنی
21 خرداد 93 11:10
آره اتفاقا با کلید خیلی در این مورد فکر کردیم کلید پیشنهاد داده که بچمون از همون ابتدا بیست سالش باشه و تحصیلاتش تمام شده باشه و بعد یه جای خوب هم استخدام شده باشه و یه کاری هم برای ما جور کنه و یکم هم پول بهمون قرض بده که وسیله های زندگی مون و بخریم. یعنی کلاااااااااااا بچه که به دنیا اومد از همون اول این شرایط و داشته باشه چون ما فرصت نداریم .
فریده
پاسخ
شما احتیاج به بچه ندارید شما باید یه پدر خوانده پولدار پیدا کنید . اینجوری بهتره ،
مهسا
21 خرداد 93 11:43
چقدر خوبه که پرهام می ره شنا.. هر قدر آموزش زود می شه بهتره. تو زبان هم اینجوریه دیگه. فریده جون منم مثل خودتم. هر وقت می رم خرید غصه می گیره. حالا ما اینجا باز وضعمون خیلی خیلی بهتره. اونجا که بودم بدتر بودم. حقوقا کم هزینه ها بالا...
فریده
پاسخ
واقعاً هزینه ها وحشتناکه ، من و محمد هر دو تا ساعت چهار کار می کنیم و به هر حال می تونیم یه جوری گلیم خودمون رو از آب بیرون بکشیم ، من همیشه غصه کسانی رو می خورم که یه حقوق کارگری دارند و باید علاوه بر هزینه های روزمره کرایه خونه هم بدهند .
مهسا
21 خرداد 93 15:53
خیلی ناراحتم..وبلاگ کسرا جون باز نمی شه..
فریده
پاسخ
آخه نمی دونیم چی شده .
اعظم مامانه زهرا
21 خرداد 93 23:25
عزیزم....تو این هوا استخر می چسبه ها....
فریده
پاسخ
واقعاً
مامان مینا
24 خرداد 93 22:23
عزیزم چه کار خوبی کردی پرهام جونو گذاشتی شنا یاد بگیرهایشالا که زود راه میافته فریده جون از پریسا مامان کیان خبر دارید؟؟چند وقته نیستش نگرانش شدم
فریده
پاسخ
ممنون عزیزم ، منم امیدوارم زودتر شنا یاد بگیره . پریسا جون الان کرمانه ،اینترنت اونجا هم حتماً مشکل داره که نتونسته آپ دیت کنه . نگرانش نباش ، الان حسابی خوش و خرمه.
مامان اعظم
25 خرداد 93 16:45
مرسی عزیزم که اومدی... من آپم
فریده
پاسخ
خواهش می کنم ، الان می آم
پریسا مامان کیان
26 خرداد 93 13:31
سلاااااااااااااااااااااااام فریده جونی مروا فریده جانیم السلام علیک یا فریده اُمِّ الپرهام hi farideh اَلاااااااااااااااااااام به هر زبونی که بلد بودم بهت سلام کردم (آخری زبون کیان بود) خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سلااااااااااااااااااااااااااااااام پرهام نازم پرهام مهربونم خوبی خاله جون؟؟؟؟؟؟؟ پرهام گلی من وقتی بچه بودم عاشق آب بودم. خانواده و دوستام بهم میگفتن اردک.شنا کردن رو هم خودم یاد گرفتم. اول کم کم رو آب وایستادم. بعد یه کارایی میکردم که فقط مخصوص خودم بود. بعد نگاه کردم به بقیه و شناهای مهارتی رو یاد گرفتم. تو دوران دانشگاه عضو تیم دانشگاه بودم. مسابقات استانی رفتیم برنده شدیم گفتن برین آماده شین واسه مسابقات کشوری. چند ماه هفته ای سه روز تمرین سرعتی و قدرتی داشتیم. ولی از مسابقات خبری نشد. نتیجه اش این شد که من اون ترم یه درس افتادم. علاقه شدید من به آب به کیان هم ارث رسیده. بابا رضامون شنا بلد نیست. قرار شده در آینده که ما خیلی پولدار تشریف خواهیم داشت تو استخر خونمون یا استخر ویلامون خودم به جفتشون شنا یاد بدم. تو هم سعی کن شنا یاد بگیری. دراز کشیدن وسط عمیق ترین قسمت استخر و خالی کردن ذهن چیزیه که همیشه منو سر کیف میاره.
فریده
پاسخ
سلام عزیزم ، چه خوب که برام نظر گذاشتی ، چقدر از دیدن نظرت خوشحال شدم ، چه جالب شنا کردن رو یاد گرفتی ، خوشمان آمد، معلوم شد که توی همه زمینه ها با استعدادی ، بترکه چشم حسود. راستی ویلاتون ما رو هم دعوت کن ، قول می دهیم بچه های خوبی باشیم به هیچ چیزی دست نزنیم تو فقط به ما هم شنا کردن رو یاد بده. هزار تا لاو و بوسه واسه خانواده سه نفری شما .|(بعلللللللله با آقا رضا)
مامان یاسمن و محمد پارسا
26 خرداد 93 14:55
فریده
پاسخ
دوستون دارم هوارتا