پرهام پرهام ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

پرهام مهربونم

انتخاب اسم

1391/2/9 11:06
نویسنده : فریده
13,408 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از کلی گشتن به دنبال اسم من و محمد اسمی رو برای پسرمون انتخاب کردیم که هم معنی خوبی داشته باشه و هم به فامیل پسرم بیاد (پرهام هاشم پور )

یادمه از زمانی که متوجه شدم باردارم  یه کتاب اسم از همکارمون (خانم نوروز پور ) گرفتم و شروع کردم به دنبال اسم گشتن .آخ

اسم دخترونه زیاد پیدا کردم .از اسم باران بی نهایت خوشم می آمد ولی باران هاشم پور زیاد به هم نمی آمد بعد گفتم دریا ،‌دریا هاشم پور بازم بهتر بود. بیشتر دوست داشتم اسم طبیعت باشه مثل باران ، صحرا ، دریا . صدف .

اسم پسرونه هم اول کسری  و رهام رو انتخاب کردم . محمد هم تقریبا موافق بود. محمد اسم مانی رو انتخاب کرد . محمد تمام اسمهای ثبت احوال با معنی و فراوانی اش رو چک کرد .خیال باطل

بعد که جنسیت مشخص شد بحث انتخاب اسم هم داغ بود. هر جمعه که خونه آغا می رفتیم  دور هم جمع می شدیم و  هر کسی یه اسم می گفت .

مامان( ایلیا) . آغا  (‌آریا) . نیما (ماهان و مازیار ) . زیبا (کیارش ) . نوشین (رهام ) . غلامرضا (ماهور)

از اون طرف  خونواده محمد هم دنبال اسم بودند .

مادر : امیر حسین یا امیر محمد( با توجه به خوابی که یکی از همسایه ها دیده بود که اغا گفته بود اسم پسر محمد را بذارید علی اکبر . اونم دنبال یه اسم مذهبی می گشت .)

فرزانه (رادین)

خلاصه بعد از کلی گشتن  و انتخاب کردن اسم های ارسطو ،‌رادین ،‌امین ، مانی ، ماهور .

یه شب که محمد تقریبا خوابیده بود من به یاد اسم پرهام افتادم آروم به محمد گفتم محمد اسم پرهام خوب هست دیدم جواب نداد منم دیگه خوابیدم فردا صبح که جمعه بود بعد از صبحانه به محمد گفتم اسم پرهام به نظرت چطوره گفت عالیه . همین دیگه خوبه . گفتم ولی معنی اسمش رو نمی دونیم .

محمد هم سریع لب تابش رو باز کرد که دنبال معنی اش بگرده منم رفتم حمام که دیدم امد و گفت فریده به معنی فرشته خوبی هاست .

دیگه همین اسم رو انتخاب کردیم چون هم معنی اش زیبا بود هم تمام کلمات پرهام داخل فامیلش (هاشم پور) هم بود

تا اینکه فهمیدم اسم پسر پسر خاله محمد ( مهدی ) هم پرهام هست متفکر داشتیم پشیمون می شدیم که خاله محمد امد شیراز و گفت اسم توی شناسنامه پرهام امیر حسین هست و شما هم همین اسم رو بذارید.مژه

خلاصه دو دل بودیم تا اینکه رفتیم بوشهر (3 بهمن ماه 1390) برگشتنه نوشین گفت دیگه بسهبازنده اسم پرهام خیلی قشنگه . این اسم رو بنویس و بذار لای قرآن  و دیگه نظرتون رو عوض نکیند .

این شد که اسم پسر من شد پرهام .چشمک

پسر من تقریبا یه جنین 5 ماهه بود که اسم پرهام رو براش انتخاب کردیم اون زمان  با فراوانی 13857مورد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

اسم
5 فروردین 94 9:52
اسم پرهام خیلی قشنگه
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم
مریم
6 اردیبهشت 94 0:06
اسم پسر منم پرهامه 9 ماهشه خیلی هم اسمشو دوست دارم.
فریده
پاسخ
مامان مریم و بابا محسن
6 اردیبهشت 94 0:20
اسم پسر منم پرهامه نه ماهشه.من که اسمشو خیلی دوس دارم.
فریده
پاسخ
خدا حفظش کنه ، امدم وبلاگش ولی مثل اینکه هنوز مطلبی نگذاشتید.