پرهام پرهام ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 20 روز سن داره

پرهام مهربونم

یه نوشته زیبا

1393/4/23 13:09
نویسنده : فریده
731 بازدید
اشتراک گذاری

 این متنه از طریق واتس آپ واسم آمد خیلی خوشم آمد ما هم تصمیم گرفتیم داخل وبلاگ پرهام بنویسم .

مامان که شدم ...

به پسرم خیلی محبت می کنم اونقدری که بزرگ که شد با عشقش مثل یه پرنسس رفتار کنه تا جفتش بفهمه که پسرم تو دستای یه ملکه بزرگ شده !

روزا دستاشو میگیرم و چنان با محبت بغلش می کنم که بغل کردن عاشقونه رو با تموم وجودش یاد بگیره !

بهش یاد می دم که همه آدمها خصوصاً همسرشون تشنه محبتند و پنهون کردن عشق و علاقه زندگیشو سرد می کنه !

بهش یاد می دم که خانما آقا بالاسر و سایه ی سر نمیخوان ، عشق ، دوست و همراه صمیمی می خوان !

بهش یادمی دم که هیچوقت دل عشقش رو نشکونه،چون دیگه نمی تونه ترمیمش کنه !!

بهش یاد می دم  اونقدر عاشقانه به عشقش نگا کنه انگار قحطی آدمه !!

به پسرم یاد می دم که عشقش رو عاشقونه بغل کنه نه از روی عادت و هوس !!

براش کادوهای کوچک با معنی می خرم تا کادو دادن به آدم هایی که دوستشون داره بشه فرهنگش !!

بهش اونقدر حرفای محبت آمیز می زنم که کلام پرمهر بشه ورد کلامش !!

همه اینکارا رو می کنم  تا پسرم همونی بشه که همیشه از جفت ایده آل تو ذهنم بوده و هست. اینطوری هم خودش از زندگی لذت ببره و هم جفتش !

من بخاطر اینکه یه مرد با محبت دیگه به دنیا اضافه بشه ، حتماً مادر می شم ...

این نوشته رو منسوب به خانم تهمینه میلانی کرده بود ولی حالا دقیقا از خودشون باشه یا نه نمی دونم .

من که از خوندنش خیلی لذت بردم .

اینم از یه عکس بی ربط دیگه

 

پسندها (8)

نظرات (27)

مامان هستی
31 تیر 93 12:43
خیلی متن زیبایی بود خاله جگراین خنده هات بشه که اینقدر نازی تو
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، ما شما و هستی جون رو خیلی دوست داریم
خاله زهرا
31 تیر 93 14:35
متن زیبایی بود او ... فقط یک واژه نیست الف نامش ستون هفت آسمان و زمین پیشانی اش فقل کعبه چشم هایش حجرالاسود دست هایش جا نماز مهربانی اش رأفت الهی او کسی نیست جز ..... مـــــــادر .... تقدیم به شما وهمه مادران عزیز
فریده
پاسخ
خیلی زیبا بود، خاله زهرا ادبیات خوندی یا به ادبیات خیلی علاقه داری . آخه متنای ادبی خیلی قشنگی می نویسی
مهسا
31 تیر 93 16:47
واقعا هم متن بسیار تاثیر گذاری بود. عالی بود. منم تصمیم گرفتم مادر شم البته به موقش
فریده
پاسخ
خواهش می کنم ، پس زودتر مامان شو . البته با یکم دموکراسی . منو ترسوندی با اون شیوه مامان شدنت .
پریسا مامان کیان
31 تیر 93 23:11
سلاااااااااااام فریده جونی.خوبی؟؟؟؟؟؟/ میگم به نظرت این جور رفتار کردن ممکنه. اینایی که گفتی خیلی قشنگه ولی عمل بهشون سخته. خیلی خوبه اگه همه فرزندان این مملکت با چنین عشق و محبتی بزرگ بشن. یه وقتایی که خیلی برای کیان وقت میزارم و برای تربیتش نگران میشم،تو دلم میگم :بچه ام بره مدرسه همبازیاش چطورین؟ تربیت دوستاش چطوره؟ کاش همه مادر پدرا برای بچه هاشون وقت بذارن. کاش همه دغدغه تربیت بچه هاشونو داشته باشن. به خدا فریده خیلیاااااااااااا رو میشناسم که اینطور نیستن. خیلیااااااااااااااااا
فریده
پاسخ
خوبم پریسا جونی . می دونی به نظر من زیادهم سخت نیست ، توی تمام این مطلب ، عشق ورزیدن بدون قید و شرط ، احترام گذاشتن و محبت کردن به چشم می خوره . که خدا رو شکر شما همه اینا رو بدون کمترین کاستی به کیان جون می دی . نگران اجتماع و جامعه هم نباش ، چیزی که هست هر فردی به سمتی جذب می شه که بیشترین احترام و عشق رو دریافت کنه . اگه این احترام رو از دوستاش بگیره به سمت اونا می ره و برعکسش . که بازم خدا رو شکر ، خونه شما پر از آرامش و عشق و احترامه . منم دیدم بچه هایی که هر کاری می کنی بیشتر به سمت خانواده گرایش دارند . یه زمانی وقتی می رفتم بیرون و پسرهایی می دیدم که ابرو برداشتن ، موهاشون رو سیخ سیخی کردن و علاف تو خیابان می گردند ، خیلی نگران شدم . با یکی از همکارام که صحبت کردم ، حرف خوبی بهم زد ، گفت برو اول خانوادشون رو ببین و بعد با خودتون مقایسه کن ، اگه وجوه اشتراکی پیدا کردی اونوقت نگران شو . راست می گفت !!!
مامان فهیمه
1 مرداد 93 0:18
خیلی زیبا بود
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، نه به زیبایی علی کوچولوی ما
مامان مهدی کوچولو
1 مرداد 93 13:02
خیلی زیبا بود ولی خدا کنه بتونیم همه اینارو به بچه هامون یاد بدیم عکس پرهام جونم هم به این متن زیبایی دو چندان داده
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، چشمات زیبا می بینه
مامان مینا
1 مرداد 93 14:42
فریده جون خیلی زیبا بود منم کیف کردم ایشالا بتونیم بچه هارو به خوبی و با تمام وجودمون که میتونیم تربیت کنیم.و عشق و محبت رو بهشون یاد بدیم..تا.فرد مفیدی برا جامعه و با عث افتخار ما بشن برا لپایه پرهام جووون
فریده
پاسخ
منم امیدوارم ، واقعا یکی از دغدغه های فکری ام پرهام شده ، غذا خوردنش ، تربیتش ، آینده اش . خدا خودش راه صیحیح رو جلوی پامون بذاره . واسه کارن کوچولو
بابا و مامان
1 مرداد 93 18:18
خیلی قشنگ بود عزیز دلم فدای اون خنده های موش موشیت
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم؛ تو چقدر خوبی
خاله زهرا
2 مرداد 93 11:19
سلام نه ادبیات نخوندم اتفاقارشته ام با عددورقم مرتبطه حسابداررررررررریولی کلا ادبیات خیلی دوست دارم شعرزیادمیگم وتوچندتاجشنواره شعرهام برگزیده شدن و تومدرسه هم اونموقع هاهمیشه تقدیرنامه ولوح میگرفتم
فریده
پاسخ
آفرین به تو خاله زهرای مهربان امیدوارم همیشه موفق باشی ، متن های ادبی ات بی نهایت زیبا هستند
مهسا
2 مرداد 93 12:14
واقعا؟ مادر ترسناکی می شم؟؟ خوب مگه بده؟؟؟ از ابتدا مغزش رو با ریاضیات و فیزیک پر کنم؟ می خوایی پرهام جون رو بفرستی پیشم یکم خوش باشیم. یا می ترسی؟؟
فریده
پاسخ
از یه بابت دیگه می ترسم ، می ترسم خودتم مطالبی که بلدی رو یادت بره به نظرم یه موسسه راه اندازی کن به نام آموزش پیشرفته فیریک و ریاضی به نوزادان ، نوپایان و نونهالان .
مامانِ یسنا
3 مرداد 93 0:40
متن زیبایی بود عکس بی ربط هم زیبا بود
فریده
پاسخ
ممنونم ،
عشق یعنی
4 مرداد 93 1:06
الهییییییییییییییییی فدای خنده های شیرینت بشم . عزیزم این شاله که بزرگ شدی و این مطالب و خوندی می فهمی که چه مامان خوب و مهربونی داری و همیشه اول به تو فکر می کنه بعد به خودش . دوست تون دارم
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، کجایی؟ نیستی ؟ دلمون برات تنگ شده . ما هم شما رو دوستت داریم
مامانی آواخانوم
4 مرداد 93 15:47
سلام عزیزم خوبی؟پرهام گلم چطوره؟ خودت خوبی؟دلم خیلی خیلی براتون تنگ شده
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، همگی خوبیم . اوضاع و احوال خودت چطوره ؟ آوا جون ما خوبه ؟ نی نی تو راهیمون چطوره ؟ تند تند مطلب بذار که ما هم خیلی خیلی دلتنگیم
مهسا
5 مرداد 93 1:42
این موسسه رو خوب اومدی فکر خوبیه خیلی عالی می شه
فریده
پاسخ
می دونی چقدر مشتری پیدا می کنی ، از همین فکر می تونی به یکی از پولدارترین افراد جهان تبدیل بشی . می بینی داخل کلاست همه با پستونک نشستن دارند انتگرال یاد می گیرن .
مامان لیانا
5 مرداد 93 4:00
فریده جون مطمنم تمام نوشته های بالارو داری انجام میدی ودر آینده هم ادامه دارد مهربونی عشق صداقت و پاکی چیزایی هست که مطمنم در قلب و روح پرهام کاشتی انشالا ثمره اشو در آینده خواهی دید...عکس پرهام زیبا مثل همیشه..میبوسنت پرهام مهربون
فریده
پاسخ
مرسی دوست خوبم ، همین دلگرمی هاست که آدم رو امیدوار می کنه . امیدوارم لیانا جون همیشه شاد و خندان باشه . خیلی خوشحالم که دوست خوبی مثل شما دارم
مامانِ یسنا
5 مرداد 93 9:38
سلام خوبی ؟ خوشی؟ پرهام وروجک حالش خوبه؟ ممنون اومدی پیشمون. دوستون دارم
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم، همه چیز آرومه . یسنا خانمی ما چطوره ؟ ماهم دوستون داریم یه عالمه
مهسا
6 مرداد 93 20:14
حالا ایران که بودم واسه دانشجوهای 20 ساله نمی تونستم انتگرال های ساده و فرمولای خیلی ساده فیزیک رو یاد بدم.. جند بار توضیح می دادم... پدرم در می اومد... حالا بیام به پستونکی ها یاد بدم؟؟؟ اما راست می گی می تونم پوادار شم.
فریده
پاسخ
مهم نیست که هیچ چیزی حالی شون نشه ، نمی خوان که امتحان بدن ، فقط پدر و مادرهاشون قراره پز بدن که کودک یک سالمون داره انتگرال می خونه. یه پیام تبلیغاتی هم بزن به عنوان اینکه : آیا می دانستید که کودک از یک سالگی توان حل معادلات انتگرال را دارد ؟ از همین حالا دست به کار شوید . انجمن نخبه پروری
مهسا
6 مرداد 93 20:15
دختر تولدته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ چرا نمی گی... هورا ا ا ا مبارکه ه ه ه
فریده
پاسخ
واااااااااااای مرسی ممنونم این تولدم بیشترین میزان تبریک رو داشتم . مرسی دوست خوبم
مامان هستی
6 مرداد 93 23:34
عيدتون مبارك خاله جون وبرهام جونم_دوستتون دارم
فریده
پاسخ
عید شما هم مبارک ، ما هم شما و هستی جون رو دوست داریم
مامانی کسرا
7 مرداد 93 0:35
ما مامانایی که پسر داریم چقدر کارمون سخته هاااا البته من همیشه گفتم با عرض شرمندگی بسیار مادر شوهر بدی خواهم بود بااینکه مادر شوهر خوبی داشتم ولی کلا از شوخی گذشته عشق دادن به بچه باعث میشه نرمال و سالم بزرگ شه حالا صرفنظر از این بحثا کانون خانواده تون پر از عشــــــــــــــــــــــــــــــق
فریده
پاسخ
وااااااااااااای که فکر کنم منم مادر شوهر بدی بشم. ممنون از دعای زیباتون. امیدوارم بتونیم با تمام وجودمون عشق و احترام رو بهش بدهیم.
بابا و مامان
7 مرداد 93 4:05
مامان فریده عزیزم تولدت مبارک
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، شما به من خییییییییییلی لطف دارید.
عشق یعنی
10 مرداد 93 17:00
سلاااااااااااااااااااااام مخصصصصصصصصصوووووووووووووصصصصصصصصصصص با طعم تولددددددددددددددددتتتتتتتتتتتت مبااااااااااااااااااااااااااارککککککککککککککک اصلا چه معنی داره یه تولد این جا نگرفتی و مارو دعوت نکردی. فریده جونم این شاله که همیشه شاد و سرحال و پر انرژی و به قول پریسا جون پر ابهت و مهربون و ... باشی دیگه این که عروست تو به عنوان کادو تولدت برات پست می کنم عزیزم ))) وای فریده مردادی .... ببین چه شود ...
فریده
پاسخ
سلااااااااااااااااااااااااام عزیزززززززززززززززززززززم ، ممنونم از پیامت ، همیشه از دیدنت پیامات بسیار خوشخال می شم . نعععععععععععععععععععععععععععععععع عروسم تو پست خفه می شه ، نگهش دار ،آب و غذابهش بده ، چاق بشه ،چله بشه ، اونوقت می آیم می بریمش . واااااااااااااای چقدر صفت مثبت : مهربون ، پرابهت ، خوشکل ، ناز ، جیگر ، پولدار .... هان ، نگفتی ، تو دلت که گفتی
مهسا
12 مرداد 93 12:29
وای فریده جون والا شما خلاقیتت خیلی خوبه... اینو قبلا بارها گفتم. ایران که بودم، به پریسا هم گفتم.. اصلا یه جور دیگه ای.. همیشه منو تحت تاثیر قرار می دی. یه جور استعداد خاص داری. این تیکه رو خوب اومدیپدر مادرها پز بدن این سوال هم عالی بود...آیا می دانستید...
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، شما همیشه به من لطف داشتید . اتفاقاًدیروز خونه خواهر شوهر بودم ، کاردانی اش ارومیه خونده ، چقدر از مردم ارومیه تعریف کرد . منم بادی توی غبغب انداختم و گفتم دو تا دوست فابریک ارومیه ای دارم و کلی تعریفتون کردم . خدا رو شکر می کنم که دوستان خوبی مثل شما دارم .
عشق یعنی
13 مرداد 93 9:33
سلام فریده جون کجایی آخه بابا حالا یه سال بزرگتر که شدی نباید که خودت و گم کنی)) یا شایدم کلی کادو گرفتی سر گرم کادوهات شدی ) غیبت ات از صغری داره به کبری نزدیک میشه
فریده
پاسخ
سلام عزیزم ، امروز دیگه سعی می کنم حتماً بیام .
مهسا
13 مرداد 93 17:45
شما همیشه لطف داری عزیزم. اولین دوست شیرازی من شما هستید خیلی هم ارادت دارم. پ اینجا هم یه دوست شیرازی دارم. خانم و اقا اهل شیرازن و خیلی هم نازنینن. همیشه اونا رو می بینم یاد شما هم می افتم. کلا خیلی با معرفتی عزیزم.
فریده
پاسخ
منم واقعا از اینکه با شما و پریسا آشنا شدم خییییییییییییییییلی خوشحالم ،روزی نیست که راجع به شما و پریسا واسه محمد تعریف نکنم . اون روز داشتم فکر می کردم که اگه بیای ایران و شرایطم جور باشه حتماً بیام ارومیه دیدن شما و پریساجون . چه کیفی میده .
مهسا
14 مرداد 93 17:16
اتفاقا منم همیشه واسه آرش شما رو تعریف می کنم... اونم گوش می ده. مخصوصا اون قهر کردنت... رو تعریف می کردم اونقدر با هم خندیدیم. ایشالا که قسمت شده همدیگه رو از نزدیک هم ببینیم. ایشالا بیاید اورمیه... در خدمت باشیم. اونوقت اینجوری بغلت می کنم
فریده
پاسخ
باور کن اینقدری که من از شما ها تعریف می کنم از دوستای واقعی ام تعریف نمی کنم ، بعضی وقتا محمد می گه از فلانی چه خبر ، بهش می گم اونو ولش کنم توی وبلاگ مهسا ، یا پریسا ، یا قفل و کلید نوشته بود ...
زهرا مامان ایلیا جون
19 مرداد 93 5:12
خیییلی قشنگه منم این متن و خیلی دوست داشتم بخاطر همین با یکم تغیر گذاشتم تو یکی از پستهای اینستاگرام
فریده
پاسخ
چقدر هم عقیده ایم