پرهام پرهام ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

پرهام مهربونم

تعطیلات خود را چگونه گذرانده اید

1393/5/11 9:15
نویسنده : فریده
1,317 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ، سلام ، صد تا سلام

واااااااااااااااااااااااای که امروز صبح به وبلاگ چند تا از دوستان سر زدم و حسابی شرمنده همشون شدم . پریسا مامان کیان ، مرجان جون مامان لیانا ، مینای زیبا مامان کارن همگی توی وبلاگشون تولدم رو بهم تبریک گفته بودند و منو شرمنده خودشون کرده بودند . ممنونم دوستای مهربونم ، ممنون که به یادم بودید.

توی قسمت نظرات هم دوستان منو شرمنده خودشون کرده بودند . ممنونم هزار تا .

من مطمئنم که یه کار خیلی خوب توی زندگی ام کردم که خداوند پاداشش رو داشتن دوستان خوبی مثل شما کرده .

امیدوارم دوستی هامون همیشه پایدار بمونه .

ببخشید من این مطلب رو روز شنبه آماده کرده بودم ولی چون عکس ها باهام نبود امروز (دوشنبه)  تاییدش می کنم

حالا بگم از تعطیلات

چهار روز تعطیل بود با چند تا مراسم . تولد خودم ، عروسی یکی از دوستان و تولد کیمیا جون(دختر عموی پرهام)

خیلییییییییییی خوش گذشت . حسابی لذت بردم.

حالا عکس و مشروح عکس ها .

دوشنبه عصر (6/5/93) طبق معمول همیشه سریع وسایل رو جمع کردیم و رفتیم باغ عمه طاهر  ،

عمه طاهره میز تنیس گرفته بود که همگی کلی بازی کردیم .

استخر آب پر بود .  سه شنبه صبح همگی رفتیم شنا ، پرهام رو روی پله ها نشوندم که آب بازی کنه ولی دیدم همه لباساش خیس شده

منم به محمد گفتم  با خودت ببرش داخل آب  ، رفته بود داخل آب و مرتب می گفت آبه داغه. ، می گم سرده، می گه  نعععع داغه . پسرمون از افعال  معکوس استفاده می کنه

 

دیگه آوردمش بیرون و سریع بردمش حمام و بعدش رفت زیر پتو . حالا از زیر پتو بیرون نمی آمد می گفت دارم می لرزم  و دندوناش رو به هم می زد.

ناهار رفتیم خانه آقا ، بچه ها همگی اونجا بودند .

اینا هم برادر زاده های مند و دختر دایی های پرهام .

زهرا ، نگار و بهار

شبش محمد واسم تولد گرفت ، رفته شمع گرفته عدد 33 بهش می گم ، اینا چیه خریدی ، حداقل به تعداد می گرفتی کسی نفهمه چند سالمه ، محمد باورش شده بود ، می گفت  پس برم تکی بخرم .

دیدم چه فایده داره ، به هر حال باید با حقیقت کنار آمد .

منم 33 رو فوت کردم و رفتم تو 34 سال.

روز چهارشنبه هم باز استخر ولی اینبار نه من و نه پرهام داخل آب نرفتیم و از قایق بادی استفاده کردیم

شب هم عروسی دختر یکی از دوستام دعوت بودیم که رفتیم و خیلی خوش گذشت ، مخصوصاً  پرهام با محمد بود و من راحت می تونستم خوش بگذورنم

روز پنچ شنبه ، صبح محمد رفت سر کار و من تونستم به خانه برسم و عصر آماده شدیم و رفتیم تولد کیمیا جون .

خیلی خوش گذشت.

کیمیا خواهر امیر حسین و دختر عموی پرهامه.

از راست به چپ : پرهام ، امیر حسین ، علیرضا ( پسر خاله امیر حسین و کیمیا) ، کیمیا

پرهام طبق معمول یه بادکنک گرفت و رفت بازی.

آمده بهم می گه مامان بیا ، مامان بیا. رفتم دنبالش . یه جا رو نشونم می ده و می گه بادکنکم ترکید ، می گم ترسیدی ، دندوناشو بهم می زنه و می گه آره اینجوری شدم .

روزجمعه هم رفتیم خانه آقا و پرهام کلی با نگار و بهار بازی کرد .

عصر حمیده یه کاسه آب جلوی هر کدومشون گذاشت تا آب بازی کنن ، وااااااااای که پرهام چقدر با همون کاسه آب سرگرم شده بود و کیف می کرد .

بهش می گم مامان باید بریم خانه ، آماده شدیم که بریم دیدم گریه می کنه که نریم ، می خوام آب بازی کنم

ما هم به دلش راه آمدیم و چند دقیقه دیگه ماندیم ، دیگه محمد بهش قول پارک رو داد که دیگه راضی به رفتن شد .

ادامه مطلب هم یه ماجرای بامزه است بخونید بَد نیست.

اصولاً محمد چیزی به نام سوپرایز کردن توی وجودش نیست ، همیشه می گم یه بار هم واسه تولدم منو سوپرایز کن ولی ...

روز دوشنبه (6/5/93) ساعت 7صبح در حال رفتن به اداره : می خوام واسه تولدت سوپرایزت کنم .

من : واقعاً ، مرسی آرام

ساعت 7:15 صبح : حالا واست چی بخرم

قیافه من بی حوصله

لباس می خوای ، کفش می خوای ، چی دوست داری

من : من هیچی نمی خوام ،  واسم هیچ چی نخراجازه

ساعت 9 صبح تلفن زنگ می زنه : سلام تولد فردات مبارک ، راستی چی دوست داری برات بخرم.

وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای ولم کن بابا ، دیونم کردی . عصبانی

ساعت 11 صبح تلفن زنگ می زنه ، حالا واقعا چی دوست داری برات بخرم.گریهگریه

ساعت 12 صبح تلفن زنگ می زنه : فریده آمدم اینجا واست یه چیزی بخرم ، به نظرت بذارم با خودت بخرم یا نه .

حالا چی هست ؟شاکی

آینه مقعر که خونه دوستت دیده بودی و می گفتی خوشم آمده .

قیمتش چنده ؟؟50 تومن

من با عصبانیت 50 هزار تومن می خوای بدی آینه بخری ، من نمی خوام.کچلکچل

محمد : باشه پس بعداً با هم می ریم می خریم .

می بینید تو رو خدا سوپرایز شدن از دیدگاه محمد یعنی این  ....

البته بعداً رفتیم و آینه رو نگاه کردم و دیدم اونی که 90 تومنه قشنگ تره .

منم گفتم حالا که دوست داری بخری پس بهتره رو بخر .

اینم از سوپرایز شدن امسال من

 

 

پسندها (4)

نظرات (20)

مامان فهیمه
13 مرداد 93 17:09
سلام عزیزم ببخشید من نمیدونستم واگرنه زودتر بهت تبریک میگفتم تولدت مبارک ایشالا 120 ساله شیدر کنار آقا محمد و پرهام جون شاد زندگی کنی عکسای گل پسری هم طبق معمول عاااااالی
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، شما همیشه به من لطف دارید ، منم آرزو می کنم همیشه همیشه سایه تون بالای سر علی کوچولو باشه .
مهسا
13 مرداد 93 17:54
1- وای به به عجب مراسمی ... چقدر خوش گذشته... ایشالا همیشه تو شادی و خوشی عزیزم. 2- خانم خوشگل چقدر نازی 3- وای من نمی دونم چرا تا حالا فکر می کردم 30 سالتونه. 4- تولدت مبارک عزیزم 5- وای این قسمت سورپریز خیلی بامزه بود. باید بگم که متاسفانه همسر من هم دقیقا اینجوریه.. اصلا نمی تونه سورپریزم کنه. دقیقا عین همسر شما رفتار می کنه اوایل ناراحت می شدم. اما حالا دیگه فقط می خندم. خودش هم خندش می گیره.
فریده
پاسخ
جای شما خیلی خالی بود، خواهر دیگه پیر شدیم رفت ، فکر کردی 30سالمه ، بابا من بیشتر از 14 سال ندارم ، به خاطر اینکه چشم نخورم شمع 33 رو گرفتم. سواپرایز شوهر من همیشه محشره ، منم دیگه قبول کردم ، به هر حال هر کسی یه جوره ، و زیبایی توی همین تفاوت هاست .
عشق یعنی
14 مرداد 93 8:49
اوه اوه ببین چه خبره این جاااااااا خودم و آماده کرده بودم بیام دعوااااااااااااا که چرا نیستی . بعد دیدم پست گذاشتی با ادامه مطلب حالا از کجا شروع کنم. آهاااان به نام خدا قفل هستم از مشهد تماس میگیرم. اومدم نظر بزارم و برم
فریده
پاسخ
وااااااااااای که از دیدن نظرات چقدر خوشحال می شم همیشه خنده رو لبام می آری . خدا لبخند و رو لبات نگه داره . ان شاالله بیام تو عروسی ات خدمت کنم. بیخود کردی دعوتم نکنی.
عشق یعنی
14 مرداد 93 8:51
حسابی این روزها خوش گذروندین هاااااااااا بارها تذکر دادم این داماد و من و به این دخترهای فامیل نزدیک نکن باز به زووووور گذاشتین اش رو پای دختر مردم بابا این بچه دلش پیش دختر مشهدی گیره با چه زبونی بگم
فریده
پاسخ
ای وای یادم نبود ، پرهام هم همش دور و برش دختر گرفته ، باور کن حدود 10 تایی دختر دور و برشه . حالا هر کی بیشتر احترام مادر شوهر بذاره دختر همون رو می گیریم. عزیزم ولی دختر مشهدی یه چیز دیگه است.
عشق یعنی
14 مرداد 93 8:52
سوپرایز آقا محمد خیلیییییییییییی باحال بود. خب فریده جون براش توضیح میدادی . مثلا بهش می گفتی برو همون آیینه هر بخر بعد کادوش کن و بعد بزار رو میزو و چراغ های خونه رو خاموش کن . من که اومدم داد و بی داد و هورا کن بگووو تولدت میااااااااارک . بعد مثلا منم خبر ندارم که تو می خوای برام چه کار کنی
فریده
پاسخ
هوووووووووو من در این حد هم نمی خوام ، همین که خودش بره بخره کادو کنه (کادو هم نکنه قبوله ) بهم بده کافیه . بارها بهش گفتم ولی هر بار اینجوری سوپرایز می کنه ، تازه امسال خیییییییلی خوب بوده. باید بفرستمش پیش آقای کلید یه کم روش کار کنه .
پریسا مامان کیان
14 مرداد 93 15:33
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام به به چه تعطیلات پر باری خدا رو شکر که بهتون خوش گذشته. بازم تولدت رو تبریک میگم عزیزم. عزیزم پرهام روز به روز خواستنی تر میشه. ماشالله به جونش خیلیییییییی برادرزاده هات نازن. مخصوصا کوچولوترینه بووووووووووووووووووووووووووووووووووووس
فریده
پاسخ
مرسی گلم ، پیش خودمون بمونه ، یه موقع قفل نفهمه هاااا ولی می خوام همین کوچکتره رو برای پرهام بگیرم ، خیلی هم به پرهام شبیه هست .
مامان بردیا اریایی
14 مرداد 93 16:20
سلام دیره ولی تولدتون مبارک پرهام جون خیلی نازه دوست داشتین به ما سر بزنین
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، حتماً می ام
عشق یعنی
14 مرداد 93 18:47
یعنی من اگه روزی حداقل دو یا سه بار از این وبلاگ عبور نکنم روزم شب نمیشه والااااااااااا باور کن فریده جون این قدر دلم میخواست همه مون پیش هم بودیم من و تو پریسا جونو سودابه جون و مهسا جون و... جدی می گم همه تون و دوست دارم
فریده
پاسخ
من که دوستت ندارم ، من عاشششششششششششششششششقتتتتتتتتتتتتتتتم . به زودی منو از سر کار اخراج می کنن از بس وارد وبلاگا می شن . باور کن اگه بتونن چک کنن می بییند من در طول روز اصلاً کار نکرده ام .
مامانی کسرا
14 مرداد 93 19:15
تولدت مبارک عزیزم، انشالله سالهای سال خوب و خوش باشی خداوند عمر با عزت بهتون بده واست یه داستان تعریف کنم، من دانشجو بودم کوه زیاد میرفتم، یه بار تولد یکی از دوستای کوهنوردمون کادو تولد خریدیم، به اون بنده خدا گفتیم حدس بزن چی واست خریدیدم! یه چند تا چیز گفت، بعد گفت نکنه گاز کوهنوردی خریدید؟ ما چیزی نگفتیم،گفت اینقدر از گاز بدم میاد!!!! فک کن یه نفر واسه کادو تولد برا آدم گاز بخره .... ما واسش گاز کوهنوردی خریده بودیم!!!! ببین وقتی باز کرد ما مرده بووووووووودیم از خنده ... خودشم خیلی خجالت کشید این عکس گاز http://sportkala.com/661-1069-home/-kovea-titanium-stove.jpg حالا برو خدا رو شکر کن که اینجوری سورپرایز نشدی
فریده
پاسخ
وااااااااااای که مردم از خنده ، طرف چه سوتی داده بوده . منم خیلی مواقع از این سوتی ها دادم و چقدر آدم خجالت می کشه ، دوست داره زمین بازه شه ... بازم خدا رو شکر .
مامانی کسرا
14 مرداد 93 19:16
انشالله همیشه به مهمونی و شادی، خدا رو شکر که اینقدر بهت خوووووووش گذشته
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، جای شما خالی بود
مامان یسنا
14 مرداد 93 21:17
چه تعطیلات خوبی.خوشحالم که بهتون خوش گذشته تولدت هم مبارک باشه عزیزم صد سال به این سالها ایشالا همیشه شادیهاتون پاینده باشه
فریده
پاسخ
ممنونم ، امیدوارم یسنا جون هم شاد و سلامت باشه .
مامان سوده و بابا امین
15 مرداد 93 8:56
عزیزم چه تعطیلاتی داشتینا همش مهمونی و خوش گذرونی تولدت هم مبارک خانومی الهی صد و بیست ساله بشی وااااااای یعنی من فک میکردم فقط شوشوی من سورپرایز کردن تو ذاتش نیست الان امیدوار شدم که تنها نیستم
فریده
پاسخ
ممنونم عزیزم ، از قرار معلوم ما تنها نیستیم ، باید یه انجمن حمایت از خانمهای سوپرایز نشده تشکیل بدهیم
مامان لیانا
15 مرداد 93 9:21
بازم تولدتو تبریک میگم عزیزم..به به چه عکس سه نفره ی قشنگی انشالا عشقتون همیشه پایدار..عزیززززمممم پرهام گلی چه کیفی کرده با آب بازی خوش باشی پسرم..تولد کیمیا جون هم مبارک ..هنوز یاد سوپرایز آقا محمد میفتم غش میکنم از خنده..خدارو شکر تعطیلات خوب داشتید..بوسسس برای پرهام
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، لیانای خوشکل ما رو ببوس دل واسه یه چت درست و حسابی تنگ شده .
مامان مهدی کوچولو
15 مرداد 93 12:24
فریده جون تولدت مبارک سورپرایز اقا محمدم جالب بود مردا بیشترشون همینجورین من که ارزو به دل موندم یه بار بدون اینکه نظر منو بخواد خودش کادو بگیره ولی... معلومه پرهام جون هم حسابی از اب بازی خوشش اومده عکسها هم عالی شدن
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، از بس شوهرامون مثل آب زلال هستند نمی تونن چیزی رو مخفی کنن و توی دلشون نگه دارند.
خاله زهرا
16 مرداد 93 22:55
سلام .باتاخیر تولدتون مبارک ایشالاهزارسال سالم وسلامت کنارخانواده باشین. گاهی فکرمیکنم کاش یکی بتونه یه جورعجیب غافلگیرم کنه یه چیزی که شبیه ش هیچ وقت نبوده ووقتی یه کم بهترفکرمیکنم می بینم یکی هست که بایه چیزایی غافلگیرم کرده که تااخرعمر می ارزه به سوپریز نشدن اونم کسی نیست جز خداااااابهم خانواده ای داده که خیلیاآرزوش دارن همسری که بزرگترین شانس زندگیم بوده وسلامتی نعمتی که هیچ وقت شکرش درست بجانمیاریم به این سوپریزای خدا فکرکردن خیلی آرامش میده به من شایدواسه شمام موثرباشه
فریده
پاسخ
وای چه زیبا نوشتی ، یه اتفاق رو می تونی از زاویه های مختلف نگاه کنی ،و شما از چه دید زیبایی به این قضیه نگاه کردی ، این جوری زندگی کردن خیلی راحت می شه . ای کاش عظمت در نگاه تو باشه ، نه در چیزی که به آن می نگری .
بابا و مامان
18 مرداد 93 15:27
عزیزم بازم تولدت و تبریک می گم ایشالاه همیشه پایدار و سلامت باشی فدای این پرهام شیطون و نازم خصوصی گلم
فریده
پاسخ
مرسی خاله جون ، امیدوارم شما و کوچولوهاتون همیشه سالم و سلامت باشید . هنوزم از یادآوری اتفاق سگه حالم بَد می شه .
مامانی کسرا
18 مرداد 93 17:51
http://www.asriran.com/fa/news/349672/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF این آدرسُ ببین یه مطلب جالبه فک کن واسه شما هم جالب باشه
فریده
پاسخ
مرسی سودابه جون عالی بود ، پرینت گرفتم تا به محمد هم بدم بخونه . ممنونم که وقت گذاشتی . هزار تا بوس گنده واسه شما و کسرایی
مامان مینا
18 مرداد 93 23:42
به به چه تعطیلات خوبی فریده جون چه سوپرایز باحالیهمینم غنیمته عزیزم پرهام جونمممم همیشه شاد باشید
فریده
پاسخ
ممنونم ، چقدر خوشحال شدم که نظرت رو دیدم ، جات واقعاً سبز بود.
مامانی کسرا
19 مرداد 93 2:09
امیدوارم از این مطلب طولانی خسته نشی عزیزم. چگونه والدینی باشیم ؟ مستبد ، سهل گير يا مقتدر ؟ معمولا هر پدر و مادري شيوه خاصي براي تربيت فرزندان خود دارند؛ يعني هر خانواده اي شرايط و قانون هاي خاص خودش را دارد که فرزندان تحت آن شرايط رشد مي کنند. جالب اين جاست که بسياري از والدين به شيوه هاي تربيتي ديگر والدين انتقادهايي دارند، اما به راستي بهترين شيوه تربيت فرزند چه ويژگي هايي دارد و والدين بايد چه نکاتي را در امر پرورش و تربيت کودک مدنظر داشته باشند؟ مي توان گفت دليل بيشتر مشکلات رفتاري کودک، روابط معيوب اعضاي خانواده با يکديگر است و با روش هاي تربيتي نادرست والدين و تعاملات معيوب آن ها با فرزندان ارتباط دارد. کارشناسان خانواده شيوه هاي زيادي را براي تربيت فرزند برشمرده اند، اما از يک منظر اصلي شيوه هاي تربيت فرزند شامل دو معيار عمده است: «محبت» و «کنترل والدين». کنترل والدين آن دسته از رفتارهاي والدين را شامل مي شود که در خدمت جامعه پذيري کودک قرار دارد؛ به عبارت ديگر در فرآيند انتقال ارزش هاي اجتماعي از والدين به فرزندان، کنترل والدين نقش اساسي دارد. اين مسئله مي تواند به صورت مشورتي و رهنمود و حتي توانايي تحمل رفتارهاي نامطلوب کودک مانند فرياد کشيدن، بهانه جويي، گريه و ... نمود داشته باشد. محبت نيز شامل صميميت، علاقه، مهرباني و عاطفه والدين است. بر اساس اين دو شاخص مهم، کارشناسان شيوه هاي تربيت فرزند را به سه دسته عمده تقسيم مي کنند: شيوه «مقتدرانه»، شيوه «سهل گيرانه»، شيوه «استبدادي». در ادامه، به بررسي معايب و فوايد هر يک از اين شيوه هاي تربيتي مي پردازيم: والدين مستبد و کودکان خشمگين نمايش قدرت والدين، اولين عاملي است که اين شيوه را از دو شيوه ديگر متمايز مي کند. اين والدين بسيار پرتوقع اند و پذيراي نيازها و اميال کودکان نيستند. پيام هاي کلامي والدين يک جانبه و فاقد محتواي عاطفي است. والدين مستبد غالبا هنگام اعمال دستورات، دليلي ارائه نمي دهند. والدين متمايل به شيوه استبدادي کمترين مهرورزي و محبت را از خود نشان مي دهند. آن ها به ندرت در رابطه اي که به خشنودي کودک منجر شود، شرکت مي کنند و اغلب نسبت به تلاش هاي کودکان براي جلب حمايت و توجه بي تفاوت اند. ابراز محبت در اين الگو در پايين ترين سطح قرار دارد. اين والدين، تاييد، همدلي و همدردي اندکي را نسبت به فرزندان خود ابراز مي کنند. براي کنترل کودکان خود از شيوه هاي ايجاد ترس استفاده مي کنند و هيچ گونه تفاهمي بين والدين مستبد و فرزندانشان وجود ندارد. اين والدين اطاعت بي چون و چراي کودک در هر مسئله اي را يک حسن تلقي مي کنند و در مواقعي که اعمال و رفتار کودک در تعارض با معيارهاي آن ها قرار مي گيرد، از تنبيه و اعمال زور براي مهار خواسته کودک استفاده مي کنند.بر اساس تحقيقات، فرزندان والدين مستبد نسبت به فرزندان والدين مقتدر در برقراري رابطه با همسالان و داشتن موقعيت فعال و نيز استقلال راي در سطح پاييني قرار مي گيرند. اين کودکان همچنين افرادي خشمگين، منزوي، غمگين و آسيب پذير هستند. والدين سهل گير و کودکان ناپخته والدين سهل گير کنترل کمتري بر کودکان خود اعمال مي کنند و خواسته هاي آن ها از کودکانشان چندان معقول نيست. مهرورزي و محبت والدين در حد متوسطي قرار دارد. فعاليت خانواده، نامنظم و اعمال مقررات، اهمال کارانه است. والدين، کنترل کمي بر کودکانشان دارند، همين طور درباره انضباط کودک از نگرش هايي متعارض برخوردارند. والدين سهل انگار در عين آن که به ظاهر نسبت به کودکان خود حساس هستند، اما توقع چنداني از آن ها ندارند. فقدان خواسته هاي معقول همراه با خودداري از ارائه دليل و گفت وگو با کودک، همواره از ويژگي هاي اين شيوه به شمار مي رود. اين والدين به ندرت به فرزندان خود اطلاعات صحيح يا توضيحات دقيق ارائه مي دهند. والدين سهل انگار در بيشتر موارد در مواجهه با بهانه جويي و شکايت کودک، سر تسليم فرود مي آورند. مادران سهل انگار به عنوان تنبيه، کودک را از محبت خود محروم مي سازند و به تمسخر او مي پردازند. کودکان اين والدين متکي به خود، نيستند و يا از استقلال راي اندکي برخوردارند. اين کودکان، افرادي نسبتا ناپخته توصيف شده اند که هنگام مواجهه با ناملايمات، به واپس روي (روي گرداني) تمايل دارند. اين کودکان نسنجيده عمل مي کنند و به فعاليت بي هدف مي پردازند. پرخاشگر و فاقد اعتماد به نفس هستند و رفتارهاي بزهکارانه از خود نشان مي دهند. والدين مقتدر و کودکان مستقل والديني که از شيوه مقتدرانه براي تربيت فرزندان استفاده مي کنند، واقعيت ها را به کودکان خود منتقل مي کنند و تمايل بيشتري براي پذيرش دلايل کودک خود در يک رهنمود (دستور) از خود نشان مي دهند. اين والدين سخنوران خوبي هستند و اغلب براي مطيع سازي از استدلال و منطق بهره مي جويند و به منظور توافق با کودک با او گفت وگو مي کنند، از رفتارهاي نامطلوب کودک نمي ترسند و تاب مقاومت در برابر عصبانيت او را دارند. والدين مقتدر به تلاش هاي کودکان براي جلب حمايت و توجه پاسخ مي دهند و از تقويت هاي مثبت بيشتري استفاده مي کنند.اين والدين در بعد محبت نيز عملکرد خوبي دارند و از ابراز محبت و علاقه و مهرباني دريغ نمي ورزند. آن ها حقوق ويژه خود را به عنوان يک بزرگسال مي شناسند و از علايق فردي و ويژگي هاي خاص کودک خود نيز آگاهي دارند.کودکان اين والدين؛ فعال، داراي اعتماد به نفس، استقلال راي، واقع گرا، باکفايت و خشنود هستند. آن ها به دليل اين که والدينشان فرصت هاي زيادي در تصميم گيري و انتخاب در اختيارشان قرار مي دهند و به خاطراين که مورد عشق و محبت واقع مي شوند از نوعي احساس امنيت عاطفي برخوردارند. اما همان طور که اشاره شد شيوه هايي که والدين در تربيت فرزندان خود به کار مي گيرند، نقش اساسي در تامين سلامت رواني فرزندان دارد. در سايه ارتباط سالم است که مي توان نيازهاي فرزندان را شناخت و نسبت به تامين و ارضاي آن ها همت گماشت. در نتيجه بهترين شيوه تربيت فرزند، شيوه «مقتدرانه» است که والدين در عين داشتن رفتاري گرم و صميمي با فرزند، کنترل کننده و مقتدر نيز هستند.
فریده
پاسخ
با چه زبانی ازت تشکر کنم ، واقعاً مقاله آموزنده ای بود. باید پرینت بگیرم و به همه کسانی که بچه دارند بدهم . ما توی خانواده والدین مستبد زیاد داریم . خدایا کمکمون کن . باید خیلی روی خودم کار کنم و روی محمد.
زهرا مامان ایلیا جون
19 مرداد 93 5:10
سلام دوست جوووووونی تولودت مبارک الهی همیشه زنده باشی از دیدن عکسهااا و شیرین کارهاای گل پسری شاد شدم بلاخره اب داغ بود یا سرد
فریده
پاسخ
ممنونم عزیزم ، شما به ما همیشه لطف داشتید.