پرهام پرهام ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 12 روز سن داره

پرهام مهربونم

دریاچه نمک

1393/7/26 8:27
نویسنده : فریده
742 بازدید
اشتراک گذاری

دریاچه نمک یا دریاچه مهارلو در فاصله 18 کیلومتری شیرازه. قبلاً این دریاچه واسه خودش برو و بیایی داشته ، یادمه بچه که بودیم می آمدیم و روی این دریاچه قایق سواری می کردیم.

 

این عکس مال اون دوره هاست.

http://www.makanbin.com/fars/files/2013/08/-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%88-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA-1377388247.jpg

 

ولی حالا مثل اکثر دریاچه های ایران خشک شده .

فقط زمستانا  که حسابی بارندگی باشه آب داره و تابستانا خشکِ خشکه.

هفته گذشته یکی از همکارام بهم گفت قراره پنچ شنبه (می شد 14 ماه قمری ) بریم دریاچه نمک و زیر نور ماه قدم بزنیم . و اگه دوست داشتید شما هم بیاید.

من پنچ شنبه(17/7/93) عصر کلاس داشتم ولی همین که برگشتم سریع آماده کردم اول رفتیم خانه عزیز (مادر شوهرم ) و بعد با عمه منصوره  حرکت کردیم به سمت دریاچه نمک.

عصر محمد نتونسته بود پرهام رو بخوابونه ، به خاطر همین توی ماشین خوابش برد ولی همین که بلندش کردم سریع بلند شد و گفت آمدیم پیش ماه.

دیگه شروع شد ، بدو بدو و شیطنت کردن. مگه می شد کنترلش کنی ، هر جا دلش می خواست می رفت.

منم فقط دعا دعا می کردم که توی این تاریکی و اونم جایی که نمی دونیم چه خطراتی داره اتفاقی واسش نیافته . حسابی از کنترل خارج شده بود ولی خدا رو شکر به خیر و خوشی گذشت .

 

 

مگه گذاشت یه عکس درست و حسابی ازش بگیرم ، واسه خودش مستقل عمل میکرد و خوش بود.

 

 

اینم ماه شب چهارده ، یه قرص کامل که باعث شده بود همه جا روشن ِ روشن باشه.

 

 

خیلی بهمون خوش گذشت، مخصوصاً به پرهام ، تمام همکارام می گفتند کسی که حسابی لذت برد پرهام بود.

 به یه نتیجه رسیدم که باید از هر موقعیتی بیشترین استفاده رو کرد ، شاید دریاچه دیگه آبی نداره و به شوره زار تبدیل شده ولی حداقل می شه امکاناتی گذاشت و با یه تبلیغ خیلی ساده 14 هر ماه روی دریاچه قدم زد و لذت برد و بازم اونجا رو تبدیل به یه مکان توریستی کرد.

پسندها (5)

نظرات (16)

مامانِ یسنا
26 مهر 93 21:11
4 سال پیش اومده بودیم شیراز اینجا رفتیم. آب داشت ولی خب اطرافش پر از نمک بود و معلوم بود داره خشک میشه. چه ماه خوشگلی. میگم حالا چرا رفتین دریاچه؟؟ حتما اونجا ماهش بهتر دیده میشه؟ پرهام جیگری چه کیفی کرده..
فریده
پاسخ
می دونی اولش واسه خود منم عجیب بود ولی وقتی رفتیم خیلی حس قشنگی بود . در نظر بگیر زمینی زیر پات بود که حالت نمک زار رو داشت و آسمان بالای سرت وسیع و تنها نوری که اونجا می درخشید نور ماه بود . به قول یکی از همکارا انگار روی کره ماه راه می رفتیم. سکوت و آرامش هم بود واقعا از فضای شهری حسابی دور بودیم ، از طرفی هم بعضی از همکارا ترانه می خوندن و می رقصیدن و باعث شده بود جو شادی باشه.
بابا و مامان
27 مهر 93 8:48
سلام مامان جون با دیدن عکس خیلی غصم شد وای چه به روز دریاچه اومده
فریده
پاسخ
متاسفانه خیلی ناراحت کننده است ولی عضه نخور زمستان با یه کم بارون بازم پرآب می شه،ولی چون عمق نداره سریع هم تبخیر می شه .
بابا و مامان
27 مهر 93 8:49
پرهام جونم حسابی زیر نور ماه خوب قدم زدی عجب حال و هوای شاعرانه ای
فریده
پاسخ
پسر ما که از خود بیخود شده بود ، همکارا هم ترانه می خوندن ، هوا هم عالی بود به قول شما حسابی شاعرانه شده بود.
بابا و مامان
27 مهر 93 8:51
وای چه عکس هنرمندانه و قشنگیه از ماه گرفتی مامان جون
فریده
پاسخ
همسر مهربون گرفته ، توی دوربین قشنگ تر بود ولی همین که می گرفت یه مقدار تار می شد. شما خودت ماهی
بابا و مامان
27 مهر 93 8:52
همیشه خوش باشید و سلامت
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، با شمای دوست
بابا و مامان
27 مهر 93 8:53
وای چقد رویائیه
فریده
پاسخ
جای شما و دوتا کوچولوی نازت خالی بود
عشق يعني ...
27 مهر 93 8:57
سلام فریده جون . دقیقا حق با تویه درسته که دریاچه آب نداره اما به نظر من یه همچین جای خشکی هم که فقط نور ماه باشه به آدم آرامش میده. یعنی اون شب فقط شماها بودین؟ یا کسای دیگه ای هم میومدن؟ چون به نظرم کاملا خلوته.
فریده
پاسخ
عالی بود ، اون شب ما تقریباً 50 نفری بودیم ، اگه می بینی تو عکسا کسی نیست به خاطر اینه که پرهام خودسر شده بود و هر کاری دلش می خواست می کرد یه گروه مدیتیشن هم آمده بودند نیایش ماه . جایی نیست که بشه خانوادگی بری حتماً باید تعداد زیاد باشی ولی اگه امکانات بذارن عالی می شه
مامان مهدی کوچولو
27 مهر 93 21:33
سلام فریده جون قبل از هرچیز بهت تبریک میگم به خاطر هنرت در عکاسی عکسی که از ماه انداختی واقعا عالی شده از خشک شدن دریاچه هم خیلی ناراحت شدم عکسهای پرهام هم خیلی قشنگ شدن از طرف من حتما ببوسش
فریده
پاسخ
مرسی عزیزم ، اون عکسه که از ماه گذاشتم ، محمد گرفته باید به اون تبریک بگی شما هم مهدی کوچولو رو ببوس
مامان فهیمه
28 مهر 93 17:20
آفرین به تو با این عکسای خوشگلتکلی دلم گرفت که دیدم اینجوری شده آخه خیلی وقته که نرفتم.حسابی هم به پرهام جونم خوش گذشته هاااااا خدا رو شکر
فریده
پاسخ
خیلی ناراحت کننده است ولی به هرحال وضعیتی هست که بوجود آمده ، اگه تونستید یه برنامه بزارید دست جمعی با خانواده برید مخصوصاً زمانی که ماه کامل باشه.
عشق يعني ...
4 آبان 93 8:40
سلام فریده جون کجایی ؟ دارم نگرانت می شم ها
فریده
پاسخ
سلام ، من اینجام . با همکارام رفته بودیم بندر کنگان . یه مدت نبودم ، یه مدت هم اینترنت نداشتم . ولی الان آمدم.
مامان
5 آبان 93 2:47
وای فریده جون چقدر حس خوبی بهم دست داد دیدن قرص کامل ماه...... من عاشق ماهم. واقعا ممنون بابت این عکسهای زیباااااااا. کلا این پست خیلی خاص بود و پر از انرژی مثبت.چقدر کیفور شدم. میتونم حس کنم.صدای بامزه ای رو که از قدم زدن روی نمکزار بوجود میاد. یه تردی خاصی داره زمینش.... خیلی کار خوبی کردید که رفتید.همیشه تجربه های جدید واقعا لذت بخشه.... پرهام جونمم که حسابی بهش خوش گذشته.خدا رو شکر... راستی فریده جون حال مامان چطوره بهتر شده ان شاالله؟
فریده
پاسخ
تو خودت ماهی . جات واقعا خالی بود ، همین جور که میگی خیلی حس خوب و نابی به آدم دست می داد. به پرهام که خیلی خوش گذشت . ممنون از احوال پرسی ات ، همیشه منو شرمنده خودت می کنی ، مامان خیلی بهتره ولی هنوز زمان می خوادکه کاملاً بهبود پیدا کنه .
عشق يعني ...
6 آبان 93 8:17
فریده جایی آخه غیبت ات داره از صغری به کبری تبدیل میشه . دامادم خوبه ؟ همتون خوبین ؟
فریده
پاسخ
سلام عزیزم ، ما یه مسافرت کوچولو رفتیم که فردا داخل وبلاگ می نویسم . دامادت هم خوبه. همه چیز آرومه ، ما خیلی دلتنگیم.
مامان اعظم
6 آبان 93 13:55
وای عزیزم...چی به سر این دریاچه اومده...الان اکثر جاها خشکسالی شده
فریده
پاسخ
متاسفانه
مامان مهدی کوچولو
6 آبان 93 17:04
فریده جون پارسا و یاسمن بچه های من هستن خودم خبر ندارم
فریده
پاسخ
وااااای چه اشتباه زشتی کردم ، چطور ممکنه عذرخواهی می کنم . ولی این جور مواقع ما می گیم مروا زدیم . یعنی گفتیم و احتمال داره به حقیقت بپیونده. مواظب باش دوقلو گیرت نیاد.
مامان مهدی کوچولو
7 آبان 93 14:28
نه بابا زشت نبود که خیلیم بامزه بودوای فکر کن با وجود مهدی دو قلو هم بیارممحمد با خواهرش دو قلو هستن میگه خیلی سخته
فریده
پاسخ
دو قلو واسه بقیه خیلی جالبه ولی پدر و مادر خیلی اذیت می شن. حساب کن بچه بعدی شما دوقلو بشه یکدفعه می شید یه خانواده پرجمعیت
مامان لیانا
17 آبان 93 16:12
فریده جون خیلی خیلی زیبا اصلا تصورشم نمیکردم نور ماه اینقدر فضای قشنگی تو یه دریاچه خشک شده ایجاد کنه..خوب فریده جون پسرم میخواد کنجکاوی کنه ببینه میتونه به اب برسه تو این دریاچه..ولی با تمام قشنگی این فضا ارزو میکنم دریاچه هرچه زودتر پر اب بشه..اینجا هم پیامم نیست قبلا یه خصوصی هم برات گزاشته بودم
فریده
پاسخ
سلام مرجان جون ، لیانا خوشکل من چطوره ؟؟ جای دوستان واقعاً خالی بود . متاسفانه نظرت نرسیده بود، ولی همین که می آیی پیشمون بی نهایت ما رو خوشحال می کنی